Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : România - Coordonate Europene .
Sarcină de lucru nr.1:
Utilizând Harta Politică a Europei, identificați vecinii României, notați pe harta, de la min 6:20 ,cu literele A,B,C,D și E.
Sarcina de lucru nr.2:
- accesați Google Maps (Hărți);
- identificați rute, pe șosea, între București și capitalele țărilor vecine României;
- notați distanța(în km) de pe rutele cele mai scurte;
- adăugați răspunsurile dumneavoastră în secțiunea de comentarii.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice.
În prima parte a resursei este prezentată poziția geografică a țării noastre și câteva dintre consecințele acesteia.
În cea de-a doua parte a resurse sunt prezentațe punctele extreme ale teritoriului țării noastre și statele vecine.
În finalul resursei le este propusă elevilor o sarcină de lucru.
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Relieful României - Introducere .
Sarcină de lucru:
- accesați Google Earth Pro;
- creați profilul reliefului dintre două localități ;
- faceți o captură de ecran și arătați-o profesorului de geografie sau prietenilor.
Profilul reliefului în Google Earth Pro, tutorial în limba română: https://youtu.be/yWG2qaLVOz4
Scrieți-mi, în comentarii, cum v-ați descurcat.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : .Formarea și evoluția reliefului.
Sarcină de lucru:
- accesați Google Maps;
- explorați relieful țării noastre;
- faceți o captură de ecran cu o zonă care vă place și trimiteți-o profesorului de geografie sau prietenilor.
Scrieți-mi, în comentarii, cum v-ați descurcat.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Tema lecției de astăzi este:Munții Carpați.
Sarcina de lucru nr.1:
Folosind harta din dreaptă, harta politică a Europei și internetul, descoperiți cele șapte state în care se desfășoară M-ții Carpați.
Sarcina de lucru nr.2:
- accesați Google Maps/ Hărți;
- dați click pe opțiunea satelit (1 );
- căutați cel mai înalt vârf din fiecare diviziune a Carpaților(2);
- activați vederea 3D(3) și faceți o captură de ecran;
- trimiteți-o profesorului de geografie și prietenilor.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice, utilizând metoda observației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Carpați.
Pe parcursul resursei le este sunt propuse două sarcini de lucru cu ajutorul cărora își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.1. Realizarea unui demers investigative, utilizând metodele expunerii și descoperirii.
Instrumentul/mijlocul didactic folosit este prezentarea Microsoft Power Point (care conține hărți, tabele și imagini în format digital).
În prima parte a materialului sunt prezentate principalele caracteristici fizico-geografice ale Carpaților Orientali iar în cea de-a doua, elevilor le este propusă o sarcină de lucru care stimulează învățarea prin descoperire.
Resursa educațională propusă poate fi utilizată în timpul orelor de geografie din orice scenariu de învățare și, pe lângă dezvoltarea competenței specifice mai sus menționate, contribuie la dezvoltarea gândirii sistemice și analitice.
Se poate prezenta elevilor în diverse momente ale lecției sau poate fi propus ca sarcină de lucru (temă pentru acasă), cu posibilitatea de a fi încărcată/încorporată pe orice tip de platformă educațională.
În activitatea didactică, pentru a utiliza această resursă, profesorul are nevoie de un dispozitiv digital conectat la internet și, de preferat, un televizor inteligent sau videoproiector și ecran de proiecție.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.2. Prezentarea structurată a informaţiei geografice, utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la grupa nordică a Carpaților Orientali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice, utilizând metoda lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la grupa centrală a Carpaților Orientali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice, utilizând metoda lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la grupa sudică a Carpaților Orientali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice, utilizând metoda lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la grupa sudică a Carpaților Orientali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 3.4. Argumentarea importanţei patrimoniului local şi naţional în context european şi mondial, utilizând metoda elearningului.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la grupa Munților Făgăraș a Carpaților Meridionali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 3.4. Argumentarea importanţei patrimoniului local şi naţional în context european şi mondial., utilizând metoda elearningului.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la grupa Munților Parâng a Carpaților Meridionali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice, utilizând metoda lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la grupa Munților Retezat – Godeanu a Carpaților Meridionali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.1. Realizarea unui demers investigativ, utilizând metoda observației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Munții Banatului.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice, utilizând metoda lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Munții Poiana Ruscă din Carpații Occidentali.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.1. Realizarea unui demers investigativ, utilizând metodele expunerii și a investigației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Munții Apuseni.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este destinată în principal pregătirii examenului de bacalaureat la geografie dar, poate fi folosită și la clasa a VIII-a.
Tema lecției este:Depresiunea Colinară a Transilvaniei.
La finalul materialului puteți vedea câteva dintre cele mai frumoase peisaje din Depresiunea Colinară a Transilvaniei.
Vă mulțumesc pentru ajutorul acordat în distribuirea materialelor, vă mulțumesc pentru atenție și vă doresc multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.1. Realizarea unui demers investigativ, utilizând metoda elearningului.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Subcarpați..
Pe parcursul resursei le este sunt propuse două sarcini de lucru cu ajutorul cărora își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vă mulțumesc pentru ajutorul acordat în distribuirea materialelor, vă mulțumesc pentru atenție și vă doresc multă sănătate!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este destinată în principal pregătirii examenului de bacalaureat la geografie dar, poate fi folosită și la clasa a VIII-a.
Tema lecției este:Podișul Moldovei.
La finalul materialului puteți vedea câteva dintre cele mai frumoase peisaje din Podișul Moldovei.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este destinată în principal pregătirii examenului de bacalaureat la geografie dar, poate fi folosită și la clasa a VIII-a.
Tema lecției este:Podișul Dobrogei.
La finalul materialului puteți vedea câteva dintre cele mai frumoase peisaje din Podișul Dobrogei.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.2. Prezentarea structurată a informaţiei geografice, utilizând metodele expunerii și a investigației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Munților Măcin.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.1. Utilizarea limbajului specific în explicarea unor elemente, fenomene şi structuri geografice., utilizând metoda expunerii..
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Podișul Getic.
Pe parcursul resursei le este sunt propuse două sarcini de lucru cu ajutorul cărora își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.2. Prezentarea structurată a informaţiei geografice, fenomene şi structuri geografice., utilizând metoda expunerii..
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la Podișul Mehedinți.
La finalul resursei este propusă o sarcină de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este destinată în principal pregătirii examenului de bacalaureat la geografie dar, poate fi folosită și la clasa a VIII-a.
Tema lecției este:Dealurile de Vest și Câmpia de Vest.
La finalul materialului puteți vedea câteva dintre cele mai frumoase peisaje din Dealurile de Vest și Câmpia de Vest.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este destinată în principal pregătirii examenului de bacalaureat la geografie dar, poate fi folosită și la clasa a VIII-a.
Tema lecției este:Câmpia Română și Lunca Dunării.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este destinată în principal pregătirii examenului de bacalaureat la geografie dar, poate fi folosită și la clasa a VIII-a.
Tema lecției este:Delta Dunării.
În finalul lecției, vă puteți delecta cu o serie de fotografii din deltă.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un scurt material video , o lecție mixtă cu tema: Clima României.
Sarcină de lucru:
Testează-ți cunoștințele din această lecție cu ajutorul unui rebus: https://learningapps.org/view12334092 sau https://learningapps.org/12334092
Când termini de completat, fă o captură de ecran și încarc-o în secțiunea aferentă lecției pe Google Classroom/Microsoft Teams sau trimite-o profesorului de geografie.
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Interpretarea fenomenelor şi proceselor geografice pe baza reprezentărilor grafice şi cartografice, utilizând metoda elearningului.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le informații în format digital referitoare la factorii genetici ai climei României.
Pe parcursul resursei le este sunt adresate elevilor înrebări cu ajutorul cărora își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru atenție și vizionare!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 2.2. Interpretarea fenomenelor şi proceselor geografice pe baza reprezentărilor grafice şi cartografice, utilizând metoda elearningului.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le informații în format digital referitoare la elementele climei României.
Pe parcursul resursei le este sunt adresate elevilor înrebări cu ajutorul cărora își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru atenție și vizionare!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 2.2. Explicarea fenomenelor şi proceselor geografice utilizând reprezentări grafice şi cartografice, utilizând metoda elearningului..
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expus un buletin meteorologic din țara noastră, folosind date de pe două site-uri cu experiență în acest domeniu.
Pe parcursul prezentării elevilor le sunt propuse sarcini de lucru cu ajutorul cărora își pot fixa cunoștințele dobândite, pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate și își dezvoltă gândirea analitică.
Mulțumesc pentru atenție și vizionare!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă (recapitulare-învățare) cu titlul :
Dunărea .
Sarcină de lucru:
Identifică cele 10 țări și cele 4 capitale traversate de Dunăre.
Încarcă rezolvarea sarcinii de lucru pe Google Classroom / Microsoft Teams în secțiunea aferentă lecției sau trimite-o profesorului de geografie.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema :
Hidrografia României - Apele curgătoare.
Sarcina de lucru nr.1 (min. 11:50):
- ordonați descrescător, apele curgătoare din tabelul alăturat, după lungimea lor pe teritoriul României.
Sarcina de lucru nr.2 (min.12:30):
Răspundeți, pe scurt, la următoarele întrebări:
Câte dintre cele mai lungi râuri din România (tabelul de sus) se regăsesc și în tabelul râurilor cu cele mai mari bazine hidrografice (tabelul din dreapta)?Care sunt acestea?
De ce credeți că apar aceste diferențe?
Sarcina de lucru nr.3:
- accesați jocul “Râurile României” de pe learningapps: https://learningapps.org/12535121 sau https://learningapps.org/view12535121
- faceți o captură de ecran la finalul jocului cu scorul și timpul obținut;
- trimite captura de ecran profesorului de geografie sau încarc-o pe Google Classroom în secțiunea aferentă temei.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă (recapitulare-învățare) cu tema :
Hidrografia României - Lacurile și apele subterane .
Utilizând Google Maps/Google Earth, rezolvați jocul geografic “Lacurile României :
Fă o captură de ecran la finalul jocului și trimite-o profesorului de geografie sau încarc-o în secțiunea de temă aferente lecției.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema :
Vegetația, fauna și solurile - zonele biogeografice .
Sarcină de lucru:
Utilizând informațiile din acest video și internetul, testează-ți cunoștințele cu ajutorul jocului “Cât de bine cunoști copacii României?”:
https://geographygamesandquizzes.eu/cat-de-bine-recunosti-copacii-romaniei/
Fă o captură de ecran la finalul jocului și trimite-o profesorului de geografie sau încarc-o în secțiunea de temă aferentă lecției.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.2. Analizarea elementelor, fenomenelor şi proceselor din realitatea observată direct sau indirect., utilizând metoda observației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la zona de stepă și silvostepă din țara noastră.
La finalul resursei le este adresată o întrebare cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.2. Analizarea elementelor, fenomenelor şi proceselor din realitatea observată direct sau indirect., utilizând metoda observației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la etajul pădurilor de foioase
La finalul resursei le este adresată o întrebare cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.2. Analizarea elementelor, fenomenelor şi proceselor din realitatea observată direct sau indirect., utilizând metoda elearningului..
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la etajul coniferelor.
La finalul resursei le este adresată o întrebare cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.2. Analizarea elementelor, fenomenelor şi proceselor din realitatea observată direct sau indirect., utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la zona alpină din România.
La finalul resursei le este adresată o întrebare cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.2. Analizarea elementelor, fenomenelor şi proceselor din realitatea observată direct sau indirect., utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la zonele de vegetație azonală din țara noastră.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.4. Identificarea soluţiilor de protecţie a mediului geografic din orizontul local sau îndepărtat în contextul dezvoltării sustenabile., utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse imagni și hărți digitale referitoare la fauna azonală de pe teritoriul țării noastre.
La finalul resursei le este propusă rezolvarea unei sarcini de lucru cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru vizionare și atenție!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 3.4. Argumentarea importanţei patrimoniului local şi naţional în context european şi mondial, utilizând metoda expunerii și lucrul cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le prezentate în mod succint, cele mai importante parcuri naturale și naționale din țara noastră.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Resursa educațională propusă poate fi utilizată în timpul orelor de geografie din orice scenariu de învățare și, pe lângă dezvoltarea competenței specifice mai sus menționate, contribuie la dezvoltarea gândirii sistemice și analitice.
Se poate prezenta elevilor în diverse momente ale lecției sau poate fi propusă ca sarcină de lucru (temă pentru acasă), cu posibilitatea de a fi încărcată/încorporată pe orice tip de platformă educațională.
În activitatea didactică, pentru a utiliza această resursă, profesorul are nevoie de un dispozitiv digital conectat la internet, de preferat, un televizor inteligent sau videoproiector, ecran de proiecție și boxe/difuzoare.
Mulțumesc pentru atenție și vizionare! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un scurt material video , o lecție mixtă cu tema: Structura Populației României.
Sarcină de lucru:
Testați-vă cunoștințele din această lecție cu ajutorul unui rebus: https://learningapps.org/view16466550 sau https://learningapps.org/16466550
Faceți o captură de ecran după ce completați toate spațiile;
Trimiteți captura de ecran profesorului de geografie sau încărcați-o pe Google Classroom/Microsoft Teams în secțiunea aferentă temei.
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
În acest material vă prezint evoluția numărului de locuitori din România între 1950 și 2019.
Pornim de la aproximativ 16 236 000 locuitori în 1950. Acest număr a crescut până la valoarea maximă de aproximativ 23 489 000 locuitori în 1990 după care a început să scadă, această tendință păstrându-se și în prezent.
Date preluate de pe worldometers.info (https://www.worldometers.info./)
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
În acest video vă prezint cum a evoluat rata natalității și mortalității în țara noastră între anii 1990 și 2019.
Pornim de la o valoare mai ridicată a ratei natalității(13,6 ‰) decât cea a mortalității(10,6‰ ) și ajungem în 2019 să avem o valoare îngrijorător de mică a ratei natalității(8,5‰).
Date sunt preluate de pe site-ul INSSE.
Vă reamintesc semnificația termenilor:
Rata de natalitate reprezintă numarul de născuți-vii dintr-un an raportat la populația de la 1 iulie din statistica curentă și se exprimă în număr de născuti-vii la 1000 locuitori.
Rata de mortalitate reprezintă numărul persoanelor decedate dintr-un an raportat la populația de la 1 iulie din statistica curentă și se exprimă în număr de decese la 1000 locuitori.
Vizionare plăcută!
Multă sănătate vă doresc!
Bună ziua, dragilor!
În acest material, veți putea observa evoluția numărului de locuitori din România, pe grupe de vârstă, între 01.01.1969 și 01.01.2020.
Ce observați?
Aștept răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.
Vizionare plăcută!
Bună ziua, dragilor!
În acest video am încercat să reprezint pe un grafic animat, evoluția bilanțului migratoriu din România între anii 1955 și 2019.
Datele au fost preluate de pe worldometers.info (https://www.worldometers.info./).
Vă reamintesc că bilanțul migratoriu reprezintă diferența dintre numărul celor care pleacă (emigranți) și a celor care sosesc (imigranți) dintr-un stat, calculate în valori absolute.
Din păcate țara noastră a avut în toată această perioadă un bilanț migratoriu negativ a cărui valoare a ajuns să atingă și valoarea de - 154 930 de persoane în anul 2010.
Vă mulțumesc pentru vizionare! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
În acest video vreau să vă arăt cum a evoluat vârsta medie a populației României comparativ cu același indicator, la nivel continental și european.
Perioada reprezentată pe grafic:1955 - 2019.
Sursa datelor:worldometers.info (https://www.worldometers.info./).
Vă mulțumesc pentru vizionare!
Bună ziua, dragilor!
Acest material este o lecție mixtă de geografie cu tema "Caracterizarea geografică a orașului București și a altor orașe mari".
La finalul lecției găsiți o activitate pe siteul Seterra, o hartă interactivă ce presupune localizarea orașelor mari din România: https://www.geoguessr.com/seterra/ro/vgp/3100
Lecția poate fi găsită și pe platforma educațională ASQ(https://asq.ro/app/ ) în secțiunea Materii - Geografie - VIII - Geografie Umană și Economică - Caracterizarea geografică a orașului București(G.U.Sc2Mod) unde este însoțită de un scurt test, de evaluare a cunoștințelor, cu nouă întrebări.
Vă mulțumesc că ați vizionat acest video, vă doresc succes în rezolvarea sarcinilor de lucru și multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
În acest video vreau să vă prezint evoluția numărului de locuitori în cele mai populate 10 orașe din România, dacă excludem capitala București(cel mai populat oraș din țara noastră).
Odată cu graficul, puteți citi și câteva informații referitoare la aceste orașe.
Datele statistice sunt preluate de pe site-ul INSSE (http://statistici.insse.ro:8077/tempo-online/) și reprezintă, pentru fiecare an în parte, valorile din luna ianuarie.
Vizionare plăcută!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-predare), cu tema Organizarea Administrativ-Teritorială a României.
În ultima parte a lecției vă propun rezolvarea unei sarcini de lucru:
- intrati pe site-ul Seterra;
- aveți de rezolvat o hartă interactivă:
Europa – România – Județe (https://www.geoguessr.com/seterra/ro/vgp/3087).
Acest material va fi încărcat pe platforma educațională ASQ(https://asq.ro/app/) în secțiunea Materii-Geografie - VIII- Geografie Umană și Economică - Organizarea Administrativ-Teritorială (G.U.Sc2Mod) unde va fi însoțită de un scurt test de evaluare a cunoștințelor cu nouă întrebări.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 4.1. Realizarea unui demers investigative, prin metodele observării și investigației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații referitoare la organizarea administrative-teritorială a României.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Vizionare plăcută și succes în rezolvarea sarcinii de lucru!
Bună ziua, dragilor!
În acest material puteți observa evoluția numărului de locuitori, în cele mai populate nouă județe din România și Municipiul București, în perioada 01.01.1992 - 01.01.2020.
Datele statistice sunt preluate de pe site-ul INSSE (http://statistici.insse.ro:8077/tempo-online/) și reprezintă, pentru fiecare an în parte, valorile din luna ianuarie.
Vizionare plăcută!
Bună ziua, dragilor!
În acest videoclip vă prezint clasamentul județelor din țara noastră, după valoarea densității populației.
Fundalul de prezentare al fiecărui județ este colorat în funcție de regiunea istorică din care face parte.
La finalul materialului v-am propus să răspundeți la următoarele întrebări:
1. Sunt cele mai puțin populate județe (după densitate) și cele care au cea mai mică suprafață? De ce au acestea o valoare scăzută a densității populației?
2. Sunt cele mai populate județe (după densitate) și cele care au cea mai mare suprafață? De ce au acestea o valoare ridicată a densității populației?
3. Care este regiunea istorică cu cele mai multe județe?
4. Cum ai caracteriza județul din care faci parte, pe baza datelor din acest material video?
Aștept răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.
Vă doresc sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă de geografie cu tema :Agricultura României - caracteristici generale.
Acest material va fi încărcat pe platforma educațională ASQ (https://app.asq.ro/) în secțiunea Materii-Geografie - VIII- Activitățile Economice - Agricultura.Caracteristici generale(G.U.Sc2Mod) unde va fi însoțită de un scurt test de evaluare a cunoștințelor cu nouă întrebări.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă ,de geografie (recapitulare-predare), cu tema: Agricultura României - Cultura Plantelor.
Acest material va fi încărcat pe platforma educațională ASQ (https://app.asq.ro/) în secțiunea Materii-Geografie - VIII- Activitățile Economice - Cultura Plantelor-Cultura Plantelor(G.U.Sc2Mod) unde va fi însoțită de un scurt test de evaluare a cunoștințelor cu nouă întrebări.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-predare), cu tema :Agricultura României - Creșterea animalelor.
Acest material va fi încărcat pe platforma educațională ASQ (https://app.asq.ro/) în secțiunea Materii-Geografie - VIII- Activitățile Economice - Creșterea animalelor-Creșterea animalelor(G.U.Sc2Mod) unde va fi însoțită de un scurt test de evaluare a cunoștințelor cu nouă întrebări.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
În primul rând vreau să îmi spuneți până la ce nivel ați ajuns?
Vreau să lăsați comentariu cu nota pe care ați luat-o și cum vi s-au părut întrebările.
V-am pregătit un nou material, o lecție inedită de geografie, recapitularea cunoștințelor din lecțiile de agricultură a României.
Lecția se desfășoară sub forma unei simulări a unui concurs, denumit de mine "Vrei să fii elev de nota 10?"
Participați (gratuit) la acest concurs accesând următorul link: https://learningapps.org/view12350386 sau https://learningapps.org/12350386
Acest material va fi încărcat pe platforma educațională ASQ (https://app.asq.ro/) în secțiunea Materii-Geografie - VIII- Activitățile Economice - Agricultura-recapitulare(G.U.Sc2Mod) unde va fi însoțită cele nouă întrebări ale concursului.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă (recapitulare-învățare) cu tema : Industria României - Introducere.
Acest material va fi încărcat pe platforma educațională ASQ (https://app.asq.ro/)) în secțiunea Materii-Geografie - VIII- Activitățile Economice - Industria.Introducere, unde va fi însoțită de un test de verificare a cunoștințelor cu nouă întrebări.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Industria extractivă și industria energetică.
Acest material va fi încărcat pe platforma educațională ASQ (https://app.asq.ro/) în secțiunea Materii-Geografie - VIII- Activitățile Economice - Industria extractivă și industria energetică, unde va fi însoțită de un test de verificare a cunoștințelor cu nouă întrebări.
Sarcină de lucru:
Asamblează piesele unui puzzle ce reprezintă Harta resurselor naturale ale României. El se găsește la următoarea adresă:
https://im-a-puzzle.com/share/64a1b4e1ed93701
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Sectorul Terțiar - Transportul și Telecomunicațiile
Sarcină de lucru:
Planificați traseul unei călătorii cu autoturismul, costul acesteia,distanța ce urmează să fie parcursă și timpul necesar parcurgerii traseului.
1. Alegeți un traseu de călătorie.
Ex:Călărași, Brașov, Sighișoara, Baia Mare și retur.
2.Accesați site-ul www.distanță.ro (https://distanta.ro/) și efectuați următoarele acțiuni:
- introduceți în ordine localitățile prin care veți trece (astfel obțineți distanța totală de parcurs și harta traseului);
- selectați viteza medie cu care vă deplasați (astfel obțineți timpul călătoriei);
- selectați consumul mediu al autoturismului (astfel obțineți costul estimat generat de consumul de carburant).
Scrieți-mi în secțiunea de comentarii cum v-ați descurcat și datele călătoriei: traseul, distanța totală, timpul necesar parcurgerii și costul (total) estimat al carburantului.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Sectorul Terțiar - Comerțul și Turismul.
Sarcină de lucru:
Recunoașteți cincisprezece dintre cele mai importante obiective din țara noastră, cu ajutorul imaginilor, accesând jocul creat în aplicația learningapps:
https://learningapps.org/watch?v=pgrs2nyu320
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă (recapitulare-învățare) cu tema : România în Europa și în lume.
Sarcină de lucru nr.1:
Identifică, folosind internetul, cel puțin cinci locuri/obiective din România, care se află în patrimoniul UNESCO.
Adaugă rezultatele găsite în secțiunea de comentarii.
Sarcina de lucru nr.2:
Analizați graficul alăturat (min. 17:00) și specificați:
- cum este bilanțul (soldul) import/ export în perioada 2014/2017?
- ce tendințe se evidențiază?
Adăugați răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 4.4. Identificarea soluţiilor de protecţie a mediului geografic din orizontul local sau îndepărtat în contextul dezvoltării sustenabile, utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le prezentat modul de colectare selectivă a deșeurilor în țara noastră precum și modalitatea de sortare și diferențiere a acestora..
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru atenție și vizionare! Sănătate și succes!