Eco-Educație

1. Poluarea, introducere

   Poluarea - Introducere - Lecție de Eco-Educație pentru Școli Verzi.

   Acest video reprezintă o scurtă prezentare a termenului de poluare, o parte din activitâțile și fenomenele ce produc poluarea mediului, precum și câteva măsuri imediate pe care le pot lua elevii pentru a reduce gradul de poluare.

   El se găsește încărcat și pe platforma ASQ (https://asq.ro/app/) la secțiunea Materii - Eco-Educație pentru Școli Verzi - clasele a V-a și a VI-a - Introducere.

   În aceeași sectiune veti gasi și un test cu 9 întrebări pe baza acestui material.

 Succes!

2. Poluarea aerului

   Buna ziua, dragilor!

   Acest material poate fi folosit atât în lecțiile de Eco-Educație cât și la alte materii precum Geografia sau Idei Verzi pentru Planeta Albastră. Este o lecție mixtă(recapitulare-învățare-predare).

   În cadrul acestui video v-am propus și o sarcină de lucru: Identificarea surselor de poluare din orizontul local.Vă propun să o rezolvați și să imi trimiteți răspunsurile.

   Lecția o veți găsi si platforma ASQ (https://asq.ro/app/) , unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție.

Ea se va găsi la Materii – Eco-Educație – V și VI – Poluarea Aerului.

     Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!

3. Poluarea apei

 Buna ziua, dragilor!

   Acest material poate fi folosit atât în lecțiile de Eco-Educație cât și la alte materii precum Geografia sau Idei Verzi pentru Planeta Albastră. Este o lecție mixtă (recapitulare-învățare-predare).

   Tema lecției este:Poluarea Apei.

   În cadrul acestui video v-am propus și o sarcină de lucru:

- luați o foaie de hârtie și un pix/deschideți un document word/completați în secțiunea de comentarii;

 - aveți în localitatea voastră surse de poluare a apei?

 - sunt fabrici care își deversează rezidurile în apele din localitatea voastră? se folosesc pesticide în agricultură în localitatea voastră? apa pe care o beți provine din pânza freatică? se folosește o stație de epurare înainte ca ea să vă fie “livrată’’ la robinet?

- sunt persoane/firme care aruncă gunoaie în apele curgătoare din localitatea vostră sau în apropierea acestora?

- notați răspunsul la toate aceste întrebări și trimiteți-le fie în secțiunea de comentarii de pe youtube,fie la postarea de pe facebook aferentă acestei lecții, fie în secțiunea de comentarii a lecției de pe Google Classroom.

   Lecția o veți găsi si platforma ASQ (https://asq.ro/app/) , unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție.

   Ea se va găsi la Materii – Eco-Educație –VI – Poluarea Apei.

   Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!

4. Poluarea solului 

  Buna ziua, dragilor!

   Acest material poate fi folosit atât în lecțiile de Eco-Educație cât și la alte materii precum Geografia sau Idei Verzi pentru Planeta Albastră. Este o lecție mixtă (recapitulare-învățare-predare).

   Tema lecției este:Poluarea Solului.

   În cadrul acestui video v-am propus și o sarcină de lucru:

Luați o foaie de hârtie și un pix/deschideți un document word și răspundeți la următoarele întrebări:

- aveți în localitatea voastră surse de poluare a solului?

fabricile din zonă deversează resturile adecvat? au coșuri de evacuare dotate cu filtre adecvate astfel încât să împiedice poluarea aerului care la rândul ei va duce la poluarea solului?

- se practică intens agricultura în zona în care locuiești? se folosesc adecvat pesticidele, insecticidele și îngrășămintele agricole în practicarea acesteia?

resturile menajere din localitatea ta unde ajung? sunt ele depozitate corect?

- au loc tăieri de păduri sau defrișări masive în localitatea ta? au dus la eroziune sau alunecări de teren?

   Documentează-te(de pe internet, din cărți, articole mass-media) sau întreabă-ți părinții și răspunde acestor întrebări.

   Lecția o veți găsi si platforma ASQ (https://asq.ro/app/) , unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție.

   Ea se va găsi la Materii – Eco-Educație –VI – Poluarea Solului.

   Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!

5. Colectarea selectivă a deșeurilor - lecție completă

   Buna ziua dragilor!

   Acest material poate fi folosit atât în lecțiile de Eco-Educație, cât și la alte materii precum Geografia sau Idei Verzi pentru Planeta Albastră. Este o lecție mixtă(recapitulare-învățare-predare).

   Tema lecției este:Colectarea Selectivă a Deșeurilor.

   Răspundeți la următoarele întrebări:

1.Voi colectați selectiv deșeurile? Dacă răspunsul este NU, explicați, de ce? 

2. În localitatea voastră, cum sunt colectate deșeurile speciale? 

   Lăsați răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.

   Lecția o veți găsi si platforma ASQ (https://app.asq.ro/) , unde voi încărca și un test cu 9 întrebări.

   Ea se va găsi la Materii – Eco-Educație –VI – Colectarea selectivă a deșeurilor.

  Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!

5.1. Colectarea selectivă a deșeurilor - resursă educațională deschisă

   Bună ziua, dragilor!

   Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 4.4. Identificarea soluţiilor de protecţie a mediului geografic din orizontul local sau îndepărtat în contextul dezvoltării sustenabile, utilizând metoda expunerii.

   Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le prezentat modul de colectare selectivă a deșeurilor în țara noastră precum și modalitatea de sortare și diferențiere a acestora..

   La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.

   Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!

6. 14 lucruri care nu se pot recicla sau colectarea lor este defectuoasă

   Buna ziua, dragilor!

   Acest material poate fi folosit atât în lecțiile de Eco-Educație, cât și la alte materii precum Geografia sau Idei Verzi pentru Planeta Albastră. Este o lecție mixtă (recapitulare-învățare-predare).

   Tema lecției este:14 lucruri ce nu se pot recicla sau colectarea lor este defectuoasă.

  Sarcină de lucru:

Accesând următorul link: https://learningapps.org/view12483796

Grupați obiectele pe care le vedeți în imagini în două categorii:

 1.Reutilizabile;

 2. De unică folosință( se reciclează într-o măsură foarte mică sau deloc).

    Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!

7. Ecoturismul

   Buna ziua, dragilor!

   Acest material poate fi folosit atât în lecțiile de Eco-Educație, cât și la alte materii precum Geografia sau Idei Verzi pentru Planeta Albastră. Este o lecție mixtă (recapitulare-învățare-predare).

   Tema lecției este:Ecoturismul.

  Lecția o veți găsi si platforma ASQ (https://app.asq.ro/) , unde voi încărca și un test cu 9 întrebări.

   Ea se va găsi la Materii – Eco-Educație –VI –Ecoturismul.

   Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!

8. Utilizarea energiei din surse regenerabile

Bună ziua, dragilor!   

   Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 4.1. Construirea unui demers investigativ dirijat prin expunere și problematizare.

   În cadrul acesteia li se prezintă elevilor date, hărți și imagini referitoare la utilizarea surselor de energie regenerabilă, cu scopul de a facilita înțelegerea importanței protecției mediului și a utilizării surselor de energie alternativă în dauna combustililor fosili. 

   De asemenea, la finalul vizionării materialului le sunt adresate două întrebări care să le stimuleze dezvoltarea gândirii critice și  sistemice.

Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!

9. Parcuri naturale și Parcuri Naționale din România

   Bună ziua, dragilor!

   Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 3.4. Argumentarea importanţei patrimoniului local şi naţional în context european şi mondial, utilizând metoda expunerii și lucrul cu harta.

   Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le prezentate în mod succint, cele mai importante parcuri naturale și naționale din țara noastră.

   La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.

   Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Sănătate și succes!