Bună ziua, dragilor!
În acest video vă propun să realizăm o scurtă recapitulare inițială, la începutul clasei a V-a, folosind manualul de geografie, clasa a V-a, Mândruț O., Mândruț A., Editura Corint, București 2022 (https://edituracorint.ro/geografie-manual-pentru-clasa-a-v-a-corint.html , manualul de geografie, clasa a IV-a, Mândruț O., Stănică N., Editura Corint, București, 2021 (https://edituracorint.ro/geografie-manual-pentru-clasa-a-iv-a.html ) și „Primul meu atlas geografic. Realitatea înconjurătoare explicată cu 40 de lecții video”, Mândruț O., Ungur G., Editura Corint, București, 2021 (https://edituracorint.ro/primul-meu-atlas-geografic-corint.html ).
În speranța că v-a plăcut acest material și vă va fi util, vă mulțumesc pentru atenție, vizionare și vă doresc sănătate și succes!
Buna ziua, dragilor!
Astăzi v-am pregătit o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Universul și Sistemul Solar".
Sarcină de lucru:
- Accesează siteul Seterra: https://online.seterra.com/ro;
- Recunoaște planetele Sistemului nostru Solar (așezate în ordine, de la cea mai apropiată la cea mai depărtată de Soare);
- planșa de lucru se află în categoria Lumea:Sistem Solar:Planete;
- scrie-mi în comentarii : ce scor ai obținut și în cât timp?
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Astăzi v-am pregătit o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Terra - O planetă a Sistemului Solar ".
Sarcină de lucru:
- accesați Google Earth de pe un calculator sau de pe telefonul mobil;
- găsiți localitatea natală cu ajutorul funcției de căutare;
- faceți o captură de ecran și arătați-o profesorului de geografie sau prietenilor.
Linkul către Google Earth :
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Astăzi v-am pregătit o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi, având ca titlu: "Globul geografic și harta. Coordonate geografice".
Sarcină de lucru:
- accesați Google Earth de pe un calculator sau de pe telefonul mobil;
- găsiți localitatea natală cu ajutorul funcției de căutare;
- notați coordonatele geografice(latitudine și longitudine) și trimiteți-le profesorului de geografie sau prietenilor.
Linkul către Google Earth : https://earth.google.com/web/
Pentru Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.earth&hl=en&pli=1
Pentru Iphone: https://apps.apple.com/us/app/google-earth/id293622097
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Bună ziua, dragilor!
În această resursă educațională deschisă vă prezint, pe scurt, ce sunt globul geografic și harta.
Pentru hartă, am adăugat explicații referitoare la scară și legendă.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua, dragilor!
În această resursă educațională deschisă vă explic, pe scurt, ce sunt latitudinea și longitudinea.
De asemenea, veți afla cum sunt acestea reprezentate pe hartă.
Vizionare plăcută și succes!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este una mixtă, începând cu o scurtă recapitulare și continuându-se cu predarea de noțiuni referiatoare la : Mișcările Pământului și consecințele lor.
Sarcina de lucru nr.1: George își așteaptă la aeroport doi prieteni care au decolat din Londra la ora 15:00. La ce oră va ateriza la avionul la București, știind că durata zborului este de 3 ore?
Sarcina de lucru nr.2:
Continuă șirul anilor bisecți din lista de mai jos:
2012 – 2016 – 2020 – x - y - w - z .
Ce valori au x,y, w și z? Adaugă răspunsul tău în secțiunea de comentarii.
Vă mulțumesc pentru atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua și bun venit la o nouă lecție de geografie!
Această lecție este una mixtă, începând cu o scurtă recapitulare și continuându-se cu predarea de noțiuni referiatoare la :Orientarea în spațiul terestru.
Sarcină de lucru:
1. Precizează care sunt informațiile furnizate de:
a)GPS;
b)hartă clasică;
c)busolă;
d)Steaua Polară.
2. Elaborează un plan de măsuri care trebuie luate în cazul în care
unul dintre membrii grupului, din care faci parte, se pierde în timpul unei excursii școlare.
Aștept răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.
Vă mulțumesc pentru atenție! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție inedită de geografie, recapitularea finală din "Terra - O planetă a Universului " .
Lecția se desfășoară sub forma unei simulări a unui concurs, denumit de mine "Vrei să fii elev de nota 10?"
Lăsați un comentariu cu nivelul până la care ați ajuns și ce notă ați obținut.
Acest concurs îl puteți juca, chiar voi, pe platforma learning apps,accesând următorul link: https://learningapps.org/13290082 sau https://learningapps.org/view13290082
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Structura internă a Terrei .
Sarcină de lucru:
Identifică, pe o planșă, straturile interioare ale Terrei, folosind o serie de definiții.
Veți face acest lucru în cadrul unui exercițiu creat pe learningapps:
https://learningapps.org/view13372265 sau https://learningapps.org/13372265
Succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema: Litosfera - caracteristici generale și importanță .
Sarcina de lucru:
Analizând imaginea de mai jos(min. 8:30),rezolvă următoarele cerințe:
1) Precizează factorii care sunt responsabili pentru dinamica litosferei.
2) Caută două exemple de roci din fiecare categorie.
3) Ce procese au condus la formarea fiecărui tip de rocă?
Aștept răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.
Succes!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.1. Utilizarea termenilor geografici în contexte diferite.
În cadrul acestei resurse, elevilor le sunt prezentate în mod interactiv informații referitoare la listoferă și procesele care au loc la nivelul acesteia.
La finalul materialului le este propusă elevilor o sarcină de lucru.
Resursa educațională propusă poate fi utilizată în timpul orelor de geografie din orice scenariu de învățare și, pe lângă dezvoltarea competenței specifice mai sus menționate, contribuie la dezvoltarea gândirii sistemice și analitice.
Se poate prezenta elevilor în diverse momente ale lecției sau poate fi propusă ca sarcină de lucru (temă pentru acasă), cu posibilitatea de a fi încărcată/încorporată pe orice tip de platformă educațională.
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă (recapitulare-învățare) cu tema : Relieful:continente și bazine oceanice .
Sarcina de lucru:
Accesați site-ul Seterra (https://www.geoguessr.com/seterra/ro) și rezolvați harta continetelor și oceanelor din categoria lumea : https://www.geoguessr.com/seterra/ro/vgp/3188
Adăugați în secțiunea de comentarii scorul obținut.
Oare cine va face 100% în cel mai scurt timp?
Succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Forme majore de relief .
Sarcina de lucru nr.1 (min.2:00):
Calculează diferența de altitudine între cea mai adâncă groapă de pe fundul oceanului și cel mai înalt vârf de pe Glob.
Sarcina de lucru nr.2 (min. 9:30):
- accesează site-ul/aplicația Seterra și, folosind manualul și un atlas geografic(sau Google Maps/ Earth) rezolvă harta Lumea - munți și vulcani:
https://www.geoguessr.com/seterra/ro/vgp/3047
Sarcina de lucru nr.3 (min. 11:00):
Pe baza noțiunilor dodândite pe parcursul lecției și cu ajutorul manualului, a revistelor geografice și a internetului, realizează o caracterizare de 10-15 rânduri a reliefului din localitatea în care locuiești.
Aștept răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii.
Succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Vulcanii și cutremurele.
Sarcină de lucru (min. 9:30)
Realizați simularea unei erupții vulcanice conform instrucțiunilor din materialul video următor: https://www.youtube.com/watch?v=2Jy_d-T26n0&ab_channel=C%C4%83su%C8%9BaDianei
Scrieți-mi în secțiunea de comentarii și spuneți-mi cum a ieșit.
Succes!
Bună ziua, dragilor!
Cu ajutorul acestui video vom recapitula cele mai importante noțiuni din unitatea de învățare Litosfera.
La finalul acestuia, elevilor le este propusă ca sarcină de lucru, o activitate de autoevaluare și interevaluare, folosind manualul (https://manuale2022.edituracorint.ro/Manual_Geografie_5/index.html).
În speranța că v-a plăcut materialul, eu vă mulțumesc pentru vizionare, vă doresc sănătate și succes!
Bună ziua dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă (recapitulare-învățare) cu tema : Atmosfera - caracteristici generale și importanță.
Sarcină de lucru (min. 10:35):
Realizați un desen al circuitului apei în natură, pe o foaie de bloc de desen.
Folosiți ca surse de informare manualul de geografie, acest video, reviste de geografie și internetul.
După ce ați terminat desenul faceți-i o fotografie,trimiteți-o profesorului vostru de geografie și colegilor de clasă.
Succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Elemente și fenomene meteorologice.
Sarcină de lucru:
Accesați o adresă de internet(site) cu date meteorologice (ex.: https://www.meteoblue.com/ro/vreme/s%C4%83pt%C4%83m%C3%A2na/berlin_germania_2950159 , https://weather.com/ro-RO/vreme , https://en.climate-data.org/ ), selectați stația meteorologică din localitatea voastră de domiciliu și realizați un tabel (similar celui prezentat în materialul video), care să cuprindă date ale elementelor meteorologice pentru următoarele 7 zile.
Pe baza datelor din tabel, descrieți, pe scurt, prognoza meteorologică pentru aceste 7 zile.
Succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Vremea și clima .
Sarcină de lucru:
Pe baza hărții meteorologice de mai jos (min. 12:50), prezintă starea vremii din țara noastră.
Încărcați rezolvarea sarcinii de lucru pe Google Classroom/Microsoft teams sau trimiteți-o profesorului de geografie.
Succes!
Bună ziua ,dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Zonele climatice ale Terrei .
Sarcină de lucru:
Cu ajutorul unei hărți politice a lumii și a hărții zonelor climatice din manual, identifică câte cinci țări, din fiecare zonă climatică.
Succes!
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 2.3. Citirea reprezentărilor grafice şi cartografice simple, utilizând metoda expunerii și a observării.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le prezentate informații grafice și cartografice referitoare la zonele climatice ale Terrei și la tipurile de climă individualizate în fiecare dintre aceste zone.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru atenție și vizionare!
Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
Puteți accesa lecția de recapitulare și autoevaluarea la finalul unității de învățare atmosfera, din varianta digitală a Manualului de geografie, clasa a V-a, Mândruț O., Mândruț A., Editura Corint, București 2022, accesând următorul link: https://manuale2022.edituracorint.ro/Manual_Geografie_5/index.html#p=71 .
Mulțumesc pentru atenție și vizionare! Sănătate și succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Hidrosfera - caracteristici generale și importanță .
Sarcină de lucru:
Testează-ți cunoștințele cu ajutorul unui joc de cărți:
Sub fiecare carte vei găsi câte o întrebare din lecție (7 întrebări în total).
Scrie fiecare întrebare și răspunsul pe caiet/într-un document și încarcă-le pe Google Classroom/Microsoft Teams sau trimite-le profesorului de geografie.
Succes!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) cu tema : Oceanul planetar. Dinamica apelor oceanice.
Sarcină de lucru:
Accesați site-ul Seterra (https://www.geoguessr.com/seterra/ro) și rezolvați harta continetelor și oceanelor din categoria lumea : https://www.geoguessr.com/seterra/ro/vgp/3287
Succes!
Buna ziua, dragilor!
Acest video este destinat atât elevilor cât și altor pasionați de geografie.
Această lecție o veți găsi si platforma ASQ (https://app.asq.ro/), unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție.
Ea se va găsește la Materii – Geografie – VI – Hidrosfera – Apele Continentale(G.U.Sc2Mod).
Mulțumesc pentru vizionare și atenție!
Buna ziua, dragilor!
Această lecție mixtă începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la Ghețari.
Această lecție o veți găsi si platforma ASQ (https://app.asq.ro/), unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție.
Ea se va găsi la Materii – Geografie – V – Hidrosfera – Ghețarii(G.U.Sc2Mod).
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Această lecție mixtă începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Apele din orizontul local (județul Călărași)".
Această lecție o veți găsi si platforma ASQ (https://app.asq.ro/), unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție.
Ea se va găsi la Materii – Geografie – V – Hidrosfera – Apele din orizontul local(G.U.Sc2Mod).
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Această lecție este destinată în principal elevilor de clasa a V-a, o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la " Biosferă".
Această lecție o veți găsi si platforma ASQ, unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție.
Ea se va găsi la Materii – Geografie – V – V.Biosfera - I.Biosfera -Caracteristici generale și importanță – Biosfera -Caracteristici generale și importanță(G.U.Sc2Mod).
Verifică-ți cunoștințele din lecție, în mod interactiv, printr-un joc al cuvintelor încrucișate: :https://learningapps.org/view12429202 sau https://learningapps.org/12429202
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Această lecție este mixtă . Începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Repartiția plantelor și animalelor pe Glob " la nivelul uscatului.
Această lecție o veți găsi si platforma ASQ, unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție precum și pe Google Classroom.
Ea se va găsi la Materii – Geografie – V – III.Biosfera - Repartiția plantelor și animalelor pe Glob – Repartiția plantelor și animalelor pe Glob(G.U.Sc2Mod).
Recunoșteți cu ajutorul imaginilor, zonele biogeografice: https://learningapps.org/view12352647
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Această lecție este destinată în principal elevilor de clasa a V-a, o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Mediile Acvatice" de pe Terra.
Această lecție o veți găsi si platforma ASQ, unde voi încărca și un test cu 9 întrebări din lecție precum și pe Google Classroom.
Ea se va găsi la Materii – Geografie – V – III.Biosfera - Mediile acvatice - Mediile acvatice(G.U.Sc2Mod).
Participă gratuit la o cursă a întrebărilor din această lecție:
https://learningapps.org/view12428474 sau https://learningapps.org/12428474
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 1.1. Utilizarea termenilor geografici în contexte diferite, utilizând metoda elearningului.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații, în format digital, despre mediile acvatice.
În cadrul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Mulțumesc pentru atenție și vizionare!
Sănătate și succes!
Buna ziua, dragilor!
Astăzi v-am pregătit o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Solurile" de pe Terra.
Această lecție o veți găsi si platforma ASQ, unde voi încărca un test cu 9 întrebări din videoclip.
Ea se va găsi la Materii – Geografie – V – III.Biosfera - Solul(G.U.Sc2Mod).
Sarcină de lucru:
Documentează-te și explică, folosind cuvintele proprii: ce reprezintă fertilitatea solului.
Aștept răspunsul tău în secțiunea de comentarii.
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Astăzi v-am pregătit o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Diversitatea peisajelor" de pe Terra.
Sarcină de lucru :
Recunoașteți, cu ajutorul imaginilor, cele opt tipuri de peisaje naturale de pe Terra(prezentate în acest material video).
https://learningapps.org/view12551425 sau https://learningapps.org/12551425
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Bună ziua, dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție inedită de geografie, recapitularea cunoștințelor din lecțiile unității de învățare:" Biosfera " .
Lecția se desfășoară sub forma unei simulări a unui concurs, denumit de mine "Vrei să fii elev de nota 10?"
Lăsați un comentariu cu nivelul până la care ați ajuns și ce notă ați obținut.
Acest concurs, îl puteți juca chiar voi, în format cu cinci întrebări, pe platforma learning apps,accesând următorul link:
https://learningapps.org/watch?v=psfgigvz520
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate!
Buna ziua, dragilor!
Astăzi v-am pregătit o lecție mixtă ce începe cu o scurtă recapitulare a cunoștințelor dobândite în lecțiile anterioare și se continuă cu noțiuni noi referitoare la "Protecția plantelor, animalelor și conservarea solului".
Sarcină de lucru :
Identificați, pe hartă,trei Parcuri Naționale și trei Parcuri Naturale din țara noastră.
https://learningapps.org/12722864 sau https://learningapps.org/view12722864
Vă mulțumesc pentru vizionare și vă doresc sănătate!
Bună ziua, dragilor!
Astăzi v-am pregătit un material video în care vă prezint cele mai înalte vârfuri montane de pe fiecare continent, în ordinea descrescătoare a înălțimii lor. Sper să vă placă.
Recunoașteți, cu ajutorul imaginilor, cele mai înalte vârfuri de pe fiecare continent: https://learningapps.org/view12590959
Vizionare plăcută, succes și sănătate!
Bună ziua, dragilor, pentru ultima oară în acest an școlar!
V-am pregătit un ultim material pentru clasa a V-a, o lecție inedită de geografie, recapitularea finală din "Terra - elemente de geografie fizică" .
Lecția se desfășoară sub forma unei simulări a unui concurs, denumit de mine "Vrei să fii elev de nota 10?"
Lăsați un comentariu cu nivelul până la care ați ajuns și ce notă ați obținut.
Acest concurs îl puteți juca, chiar voi, pe platforma learning apps,accesând următorul link: https://learningapps.org/view12718427 sau https://learningapps.org/12718427
Vă mulțumesc pentru vizionare și atenție! Multă sănătate și vacanță plăcută!