Bună ziua dragilor!
Aceasta este o lecție mixtă (recapitulare-învățare) pentru clasa a IV-a , cu tema :Orizontul apropiat. Orientarea și distanțele în orizontul apropiat.
Sarcină de lucru nr.1(min. 6:40):
Realizează fișa de desciere a localității tale scriind:
- numele localității (ex:Călărași);
- tipul localității (urbană sau rurală);
- instituțiile și obiectivele principale din localitate (școală, primărie, biserică, spital, dispensar, poliție, parc, poștă, teatru, muzeu, farmacie și altele).
Fă o fotografie sau scanează fișa și trimite-o doamnei/domnișoarei/domnului învățătoare/învățător.
Sarcina de lucru nr.2(min. 12:30):
Folosind un dispozitiv inteligent ce dispune de GPS ( telefon mobil, ceas inteligent, tabletă, laptop) identificați traseul pe care îl aveți de parcurs de acasă până la școală.
Faceți o captură de ecran/fotografie cu traseul pe care îl identificați și trimiteți-l doamnei/domnișoarei învățătoare / domnului învățător.
Dacă nu aveți un dispozitiv inteligent sau dacă vă place desenul, realizați un desen în care să reprezentați traseul pe care îl parcurgeți până la școală. Folosiți rigla, creion, echer și radieră.
Trimiteți desenul doamnei/domnișoarei învățătoare / domnului învățător.
Succes în rezolvarea sarcinilor de lucru!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) pentru clasa a IV-a , cu tema :Planul clasei, al școlii și al localității.
Sarcină de lucru nr.1(min. 3:30):
Desenează planul clasei tale.
O poți face în format digital(în Paint), pe o foaie de hârtie sau pe caietul de geografie.
Nu uita să stabilești semnele convenționale pentru obiectele din clasă. Acestea trebuie să se regăsească în legendă.
Trimite-l doamnei învățătoare/domnului învățător și împărtășește-l prietenilor pe rețelele de socializare adăugând #elevidenota10 în descrierea acestuia.
Sarcina de lucru nr.2(min. 6:40):
Desenează planul școlii tale.
O poți face în format digital(în Paint), pe o foaie de hârtie sau pe caietul de geografie.
Nu uita să stabilești semnele convenționale pentru spațiile acesteia. Acestea trebuie să se regăsească în legendă.
Trimite-l doamnei învățătoare/domnului învățător și împărtășește-l prietenilor pe rețelele de socializare adăugând #elevidenota10 în descrierea acestuia.
Sarcina de lucru nr.3 (min. 9:00):
Folosind internetul și o aplicație de tip hărți, realizează planul localității tale.
Poți să îl preiei cu ajutorul unei capturi de ecran sau să îl desenezi pe foaie/caiet.
Nu uita să creezi legenda cu semne convenționale. Dacă îl preiei de pe internet, editează imaginea cu ajutorul programului “Paint” pentru a adăuga semenele convenționale.
Succes în rezolvarea sarcinilor de lucru!
Bună ziua dragilor!
V-am pregătit un nou material, o lecție mixtă(recapitulare-învățare) pentru clasa a IV-a , cu tema :Orizontul local. Hărți ale orizontului local.
Sarcină de lucru (min. 8:30):
- accesează aplicația hărți a unui dispozitiv inteligent;
- scrie în căsuța de căutare numele localității tale;
- mărește spațiul pe care îl explorezi cu ajutorul funcției zoom out(-);
- observă cu ce localități se învecinează localitatea ta;
- formulează câteva fraze referitoare la ceea ce ai observat:
Ex: Localitatea Călărași se învecinează la E cu Modelu, la N cu Cuza Vodă iar la S este mărginită de brațul Borcea al Dunării.
Succes în rezolvarea sarcinii de lucru!
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 2.1. Aplicarea unor elemente și operații matematice minime în înțelegerea unor situații reale observate,, utilizând metoda expunerii..
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expusă o povestioară animată cu informații referitoare la utilizarea hărților și a scării grafice a acestora.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 1.3. Utilizarea termenilor geografici simpli în contexte cunoscute, din programa la disciplina geografie, clasa a IV-a, utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expusă o povestioară animată cu informații referitoare la evenimente din viața noastră, care au legătură directă cu fenomene astronomice.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specific 1.3. Utilizarea termenilor geografici simpli în contexte cunoscute, utilizând metoda observării.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio-video referitoare la vreme, climă și ape.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 2.3. Identificarea unor fenomene și procese cu caracter geografic din mediul înconjurător al orizontului local, al regiunii, țării și continentului, utilizând metoda observării.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio și video referitoare la caracteristicile fizico-geografice ale zonei Călărașiului.
După fiecare informație prezentată, elevilor le este adresată o câte o întrebare, astfel încât și aceștia să identifice caracteristici fizico-geografici ale orizontului local, pe modelul prezentat.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 4.2. Dobândirea interesului pentru înțelegerea rolului mediului înconjurător pentru viața și activitatea societății, utilizând metoda observării.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio și video referiatoare la impactul pe care îl au activitățile umane asupra mediului înconjurător.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 1.3. Utilizarea termenilor geografici simpli în contexte cunoscute, utilizând metoda explorării informațiilor video.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio-video referitoare la căi de comunicații și mijloace de transport.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 4.3. Dezvoltarea interesului pentru cunoașterea și înțelegerea diversității naturale și umane, utilizând metoda observării.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio-video referitoare la Munții Carpați.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 3.1. Identificarea poziției elementelor reprezentate pe hartă, utilizând metoda lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse, în cea mai mare parte, hărți ale Depresiunii colinare a Transilvaniei și informații care pot fi observate pe acestea.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 4.3. Dezvoltarea interesului pentru cunoașterea și înțelegerea diversității naturale și umane, utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse, sub forma unei povestiri animate, informații referitoare la Podișul Dobrogei.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.3. Utilizarea termenilor geografici simpli în contexte cunoscute, utilizând metoda expunerii.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse, sub forma unei povestiri animate, informații referitoare la Podișul Moldovei și având adresate, pe parcurs, întrebări care să ducă la dezvoltarea competenței specific vizate.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice menționate anterior.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 3.1. Identificarea poziției elementelor reprezentate pe hartă, utilizând metoda lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse, sub forma unei povestiri animate, informații referitoare la Podișul Getic.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.2. Precizarea, în cuvinte proprii, a sensului termenilor geografici de bază, utilizând metoda expunerii informațiilor audio-vizuale.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio-video referitoare la câmpiile din țara noastră.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.2. Precizarea, în cuvinte proprii, a sensului termenilor geografici de bază., utilizând metoda observației.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse, sub forma unei povestiri animate, informații referitoare la Câmpia de vest.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Acestă resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 3.1. Identificarea poziției elementelor reprezentate pe hartă, utilizând metodele observării și a lucrului cu harta.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio-video referitoare la continentul european.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței specifice 3.3. Raportarea corectă a poziției unor elemente pe reprezentările cartografice, utilizând metoda expunerii și a lucrului cu harta, în format digital.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații audio-video referitoare elementele naturale comune pe care le au Europa și România.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Această resursă educațională deschisă își propune dezvoltarea competenței 1.2. Precizarea, în cuvinte proprii, a sensului termenilor geografici de bază, utilizând metoda expunerii informațiilor audio-vizuale.
Cu ajutorul acestei resurse educaționale deschise, elevii își formează competența specifică mai sus menționată într-un mod plăcut, fiindu-le expuse informații referitoare la caracteristicile generale ale plantei Pământ.
La finalul acesteia le este propusă o temă de reflecție cu ajutorul căreia își pot fixa cunoștințele dobândite și pot continua demersul de formare al competenței specifice vizate.
Bună ziua, dragilor!
Astăzi am onoarea de a vă prezenta un material didactic la care am colaborat cu echipa Editurii Corint și domnul profesor doctor în geografie, Octavian Mândruț.
Am realizat împreună un atlas care conține hărți, imagini, scheme, grafice, explicații și 40 de lecții video, fiind unic din acest punct de vedere.
Acesta reprezintă o introducere în învățarea geografiei și o poartă de intrare în studiul acestei științe fascinante și extrem de actuale.
Este propusă abordarea învățării geografiei de la localitatea natală la planetă astfel: de la orizontul local (clasa, școala, localitatea) la regiune, țară, continent și planeta ca întreg. Extinderea cunoașterii are loc prin lărgirea dimensiunii spațiului studiat și prin aprofundarea problemelor abordate, iar la final elevii vor fi pe deplin conștienți de rolul geografiei în lumea contemporană și în procesul de cunoaștere: perceperea, înțelegerea și explicarea lumii în care trăim.
Recomand acest atlas elevilor care încep studiul geografiei în clasa a IV-a, precum și tuturor celor interesați de o învățare plăcută, intuitivă și rațională a geografiei.
Atlasul poate fi achiziționat accesând pagina web a Grupului Editorial Corint: https://edituracorint.ro/primul-meu-atlas-geografic-corint.html
De asemenea îl puteți comanda la următoarele numere de telefon ale editurii Corint: 0213194797 și 0213194820 .
În speranța că acest material vă va ajuta în predarea, învățarea și înțelegerea geografiei, vă doresc multă sănătate și succes!
Vă mulțumesc pentru apreciere și susținere!